Khamis, 5 Januari 2012

Syed Azman Buat Laporan Penyelewengan, Pegawai MB & UKOM Tengah Berkhayal

Ambe soronok baca dan dengar laporan mengenai apa yang dibuat oleh ADUN Batu Burok Dr Syed Azman Syed Ahmad Nawawi terhadap Mad Said (Datuk Seri Ahmad Said).

Baru bertemu buku dengan ruas. Mad Said saman Syed Azman, ADUN Pas itu buat laporan terhadap Mad Said kepada SPRM.

Kita nak tenguk apa yang akan dilakukan oleh pecacai Mad Said.


Bermula dengan Timbalan Suk Pengurusan ( Datuk Wan Ahamad Wan Muda), Setiausaha Politik Mad Said, Datuk Wan Ahmad Nizam, Penyelidik Kanan (yang sudah ditolak ke kiri oleh Mad Said) Hambali Abdul Latif dan Setiausaha Akhbar yang sudah masuk kelab Mad Said kawin dua, Rosli Zakaria.

Ambe nak tengok apa mereka ini akan lakukan. Dah kecut semua telor pegawai Mad Said ni.

Selama ini Ambe tengok Hambali tu jadi panglima perang dalam apa juga kes membabitkan Mad Said sama ada dengan PAS, 10 Budak Hitam atau juga blogger pembangkang.

Selepas dia diketepikan, apakah dia akan bangkit dan mempertahankan Mad Said?

Ambe juga nak tengok apa Pengarah UKOM, Haji Shamsuddin Sulong boleh buat. Atau dia tak peduli sebab dok gila nak jadi calon di Wakaf Mempelam, walaupun dah dua kali kalah di Manir!.

Nak harapkan Roslan Abdul Rahman jawab tuduhan Syed Azman? Lan Telipot ni sekarang pun sasau dengan kekasih lamanya! Dia macam ingat-ingat lupa je mengenai semua kerja pejabat. Malah wartawan dan jurugambar UKOM semalam bukan sekadar muka, bayang pun tidak ada.

Khabarnya bos-bos di UKOM ‘tidur’ dan tidak perasan pun ada laporan mahu dibuat. Arahan keluar dibuat selepas sejam Syed Azman buat laporan.Jauh panggang dengan api slogan UKOM yang ‘Terkini, Cepat, Tepat’.

Bagilah Haji Din dan Lan Telipot tu khayal dalam angan-angan dan jadi di Luncai yang terjun dengan labu-labunya.

Syed Azman semalam membuat laporan di pejabat SPRM Kuala Terengganu berhubung Program Bantuan Pakaian dan Alatan Sekolah.

Menurutnya, Laporan Ketua Audit Negara 2010 telah mendedahkan banyak kelemahan program bantuan pakaian dan alatan sekolah yang dikendalikan oleh Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) Terengganu.

“Laporan ini dibuat supaya suatu siasatan segera dapat dilaksanakan oleh pihak SPRM dan saya juga memohon tindakan saya ini dilindungi di bawah Akta Perlindungan Pemberi Maklumat 2010.

“Asas kepada laporan ini dibuat berdasarkan Laporan Ketua Audit Negara 2010, yang secara tidak langsung turut melibatkan penyelewengan di bawah bidang kuasa Menteri Besar Terengganu,” ujarnya kepada media selepas membuat laporan tersebut.

Beliau yang menyerahkan laporan tersebut kepada Pengarah SPRM Terengganu, Mohd Yusuff Mohd Zin ditemani oleh peguamnya dari Tetuan Fariz Halim & Co pada jam 11.00 pagi.

Dr Syed Azman telah diambil keterangan oleh pegawai penyiasat SPRM selama dua jam.

Hadir sama mengiringi beliau adalah Pengerusi Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) Terengganu, Dr Bala Chandran, Pengerusi DAP Terengganu, Ng Chai Hing serta 20 penyokongnya.semalam

Nampak gayanya, balik dari lawatan luar negara minggu depan, Mad Said akan memanggil bala tenteranya untuk menyediakan jawapan kepada SPRM.

Harap-harap kes ini boleh ajar sikit Mad Said yang celupar tu!

1 ulasan:

  1. Telur Hambali 'Tidak Kecut', baca di www.teganuku.blogspot.com

    BalasPadam