Ahad, 29 April 2012

Wan Ahmad Diminta 'Lari Ke luar Negara' Elak Disiasat Berterusan Oleh SPRM


Ambe rasa nak buka mulut sikit mengenai Sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) selama tiga hari bermula hari perasmian hinggalah hari akhir sidang DUN berkenaan (23 hingga 25 April 2001).

Ambe nak bercakap ni bukan pasal soalan ke, perbahasan ke atau penyerahan memorandum PAS kepada Mad Said (Datuk Seri Ahmad Said) tu.

Yang Ambe nak cakap ni pasal dua individu yang berkaitan. Ha….teka, siapa yang Ambe nak cakap nih!

1. ADUN Paka – Zakaria Abdullah yang sepatutnya ada pada persidangan itu. Isu tanah membabitkan Sekolah Agama Darul Bayan tu dalam kawasannya.

Tiba-tiba MB pula yang kena jawap? Mana pergi dia? Ada kata dia pergi Mekah tetapi tak kan tak tau tarikh sidang DUN.

Atau sengaja buat-buat lupa sebag dia memang penakut…hari tunjuk perasaan di Paka tu katanya dia melarikan diri. CABUTlah kata orang kerana tak mahu terima memorandum guru dan pelajar Darul Bayan.

2. Timbalan SUK – Wan Ahamad Wan Muda yang selalunya sibuk dan menyibuk dengan MB di dalam dan di luar dewan. Kononnya beliaulah yang menjadi ‘penjaga’ dan ‘pelindung’ MB.

Tanya beberapa orang pegawai kanan kerajaan, masing-masing macam tidak mahu jawab atau ada rahsia.

Ada kata pergi kursus dan ada kata pergi umrah. Malah ada kata pergi melanjutkan pelajaran di peringkat Sarjana bidang Undang-undang. Mana satu yang betul Ambe jadi bingung.

Yang sah dia tidak kelihatan langsung dan katanya, perkhidmatan untuk hari terakhir sebelum beliau BERCUTI ialah 22 April 2012 (Ahad) iaitu sehari sebelum Tuanku Sultan Terengganu merasmikan persidangan.

Apa yang berlaku? Apa dah jadi? Kursus lagi?

Seingat Ambe seperti yang ditulis oleh rakan-rakan blogger sebelum ini Wan Ahamad ini pernah ‘dihantar berkursus di London’ selama tiga bulan sebelum ini ketika menjadi Setiausaha Sulit Kanan yang ketika itu berpangkat Gred N48 tetapi memangku Jusa C. 

Balik dari kursus itu dinaikkan pangkat menjadi Timbalan SUK. Kini kursus lagi – lebih hebat. Nak Jadi SUK ke pula? 

Betullah Mad Said ni jenis sayang kawan. Tapi soalannya, Mad Said jadi MB lagi ke?????

Satu Mad Said ni, dia  tidak lupa pengorbanan Wan Ahamad yang mempertahankannya.

Kalau Wan Ahamad tiada kali ini, siapa akan mempertahan dan membantu Mad Said?

Dulu Ambe dengar, Wan Ahamad serahkan tugas bantu Mad Said kepada Hambali Abdul Latiff, penyelidik kanan yang tidak ke kanan dan ke kiri sekarang ini.

Tapi mahukah Hambali ditipu oleh Wan Ahamad sekali lagi?

Hambali yang kini terumbang ambing pastinya dah serik dengan gelagat Wan Ahamad yang mahu 'membunuh' sesiapa sahaja yang rapat dengan MB.

Wan Ahamad 'bunuh' Hambali melalui Manis FM dengan membisikkan kepada Mad Said jangan melantiknya sebagai CEO atau juga Pengerusi. Malah, nama Hambali yang berusaha merunding membeli stesen itu lenyap terus daripada Manis FM.

Sebaliknya Wan Ahamad meletakkan rakan rapatnya Che Abdul Rani yang menjalankan semua tugas Manis FM walaupun pegawai kanan kerajaan bergred N54 yang akan pencen setahun dua ini KOSONG PENGETAHUANNYA mengenai Manis FM.

Wan Ahamad pun tidk sebulu dengan Setiausaha Politik Mad Said, Wan Ahmad Nizam (kini Datuk) (gambar kiri) dan ‘bertelagah pula dengan Setiausaha Akhbar – Rosli Zakaria’ dalam banyak perkara!!!

Pegawai kanan kerajaan pun BENCI dan MENYAMPAH dengan Wan Ahamad ini. Tapi TUNDUKLAH kerana terpaksa!

Wan Ahamad memang cemburu dengan siapa saja. Dia seorang saja nak CONTOL Mad Said. Kononnya dialah jaguh mempertahankan MB.

Siapa yang dilihatnya rapat atau mula dipercayai Mad Said, dia akan mula MERACUNI orang berkenaan menggunakan kuasa pentadbiran dan keakrabannya dengan Mad Said.

Berbalik kepada Wan Ahamad ni…kenapa dia kena pergi kursus lagi?

Ambe tak yakin Mad Said hantar dua berkursus untuk tujuan kerjanya. Cakaplah apa pun…mesti ada sebab lain.

Ambe dengar cerita Wan Ahamad ni dah letih dengan SPRM yang menyiasatnya banyak perkara.

Dah nak GILA dah Wan Ahamad ni disiasat. Ada mengatakan dia 'dilarikan ke luar negara' untuk elak siasatan berpanjangan SPRM.

Katanya, sebelum ini Wan Ahamad dipaksa bekerjasama dan jika tidak beri kerjasama, mereka akan keluarkan WARAN TANGKAP!

Malah, Wan Ahamad ni yang mungkin kini sedang buat UMRAH sedang berdoa panjang…Minta dilepaskan daripada tindakan BPR.

Kes beliau dikatakan amat BERAT….TUNGGU PERKEMBANGAN SELANJUTNYA!!!!

2 ulasan:

  1. Tak baik kita memfitnah orang, terutama dia seorang yang banyak berjasa kepada kita. Guna duit dia sendiri bayar pendahuluan gaji semasa mula kerja dulu tapi bila dapat gaji tak bayar duit dia. Pelbagai lagi pertolongan dia tolong beli latop dengan wang saku dia sendiri. bo bo lah fitnah dia.

    BalasPadam
  2. Nok cerito, mulo mulo blog ni wujud, pemiliknya mempromosi dengan memberitahu mangsanya bahawa wujud satu blog baru namanya "GUANE GAMOK" DAN KONONNYA beliau juga dikecam oleh blog berkenaan. Setelah dicari yg ada hanyalah "GUANOPULOK" YANG MEMFITNAH DSAI dan pegawai kanannya.

    Peringkat awal, pemilik blog ini amat berhati-hati dalam posting, agar tidak dapat dikesan. Akhirnya penulisnya telah mula leka dengan posting artikal yang sama dalam semua blog dan facebooknya disamping berkongsi IP dan alamat yang yang sama!!!!

    BalasPadam